人気ブログランキング | 話題のタグを見る

普段なかなか連絡をとれない人たちと少しでもこっちの生活や体験をシェアできたら・・・というコンセプトで書いているブログです。


by aya-kaori
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

The day has come...

Nov. 16th

Hey guys!
Today I got the result of college entrance exam. I didn't make it. I expected a little to pass it but it was not that easy... More than 30 of my friends took the same test and as far as i know only 5 people made it. Too bad that I have to keep studying until middle of Feb for other college entrance exams so I won't be able to visit Fresno over christmas break.

Of course I was sad when I get the result and felt so down, crying for an hour...but I'm alright now. I'll apply to the same university again in Feb. The one for today was a special type of entrance exam for those who are especially good at English, but the one in Feb. is for all the students who are learning three subjects;Japanese, World/Japanese History, and English. So I have to memorise loooooots of things in three months but I'll do that!!!!

Now I have confidence with me. I wasn't in Fresno for nothing. I had gone through some hard problems. So I believe that I can get through this fight called "ENTRANCE EXAM"... so please wish me luck and I'm looking forward to see you all soon =)

One of my best friends from Germany, Lara told me that I can do this becuase " we SURVIVED whole basketball season, so I should be able to survive this too!!" right?? XD

**********************************************************

 今日、先月受けたAO入試の一次試験の結果が届きました。結果ゎ×・・・面接までいけませんでした↓正直結果見たときゎ塾にいたんだけど、親からのメールみた直後の授業、ショックで1時間泣きとおしました。。。でも古典だったからさぼれなかった。本当ゎさぼりかけたけど。彩香のが届く前に、一緒に受けた友達からどんどん情報が入ってきて、まさか!!って子まで落ちてて・・・不安でいっぱぃだったの。けど学校でみんなが彩香よりも緊張して一緒にドキドキしながら発表待ってくれて、すごぃ嬉しかったょ♪まぁ騒ぎすぎてクラスほとんど彩香が結果待ちしてた、って事バレたけど・・・笑
 
 でもまぁダメだったもんゎしょうがなぃって今ゎ割り切った!!!だっていつまでも泣いてても始まらないし、前向きにいかなきゃだょね♪ぶっちゃけもしかしたらもしかしちゃぅかも!?なんて内心期待してて・・・>▽<汗 だけど現実厳しかったねー 塾で30人以上受けたうち今のとこ合格の連絡入った子⑤人だけ。。。受験の壁ゎそぅ甘くなぃね。英語がめぇぇぇっちゃ出来る帰国子女もかなり落ちてるから、何が基準なのかさっぱりだけど。。。 

  これゎきっと試練なんだ!!って思うことにしたの。だってこれでほぃっと受かっちゃったら、この先きっとくるであろぅ色んな大変こと超えられないかもだし・・・受験簡単にいっちゃった人ほど、就活で苦労しちゃったりするんだって。(って推薦の子への嫌味じゃなぃけどね!!汗)

 アメリカに①年ムダにいたわけじゃなぃから・・・!!!彩香ゎ語学留学したわけでもなぃ。交換留学ってゆぅのゎ語学ゎ二の次で、アメリカ文化に溶け込んで、人生の糧になるものをいっぱぃ得ることなの。彩香ゎいっぱぃかけがえのなぃもの得てきたょ☆色んな大変なコトを乗り越えて、その時に培った大和魂的『気合・根性』を、受験にも生かしてやろぅぢゃなぃの!!!!世界史の模試で今度ゎ2桁とってやるっ>▽<爆!!!負けないからっ!!そんで絶対留学した事でハンデとか思わないし、誰にも思わせなぃ。。。

 勉強に集中するためにブログ更新あんましなぃと思うけど、今まで読んでくださったみなさまありがとぅございました!!何かあったらまた書きこむのでたまにゎ遊びにきてくださぃね♪♪♪受験生のみんな、頑張ろうねっ!!!!!!
by aya-kaori | 2006-11-16 22:36