人気ブログランキング | 話題のタグを見る

普段なかなか連絡をとれない人たちと少しでもこっちの生活や体験をシェアできたら・・・というコンセプトで書いているブログです。


by aya-kaori
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Study Hard and Play Hard

July 21st, Fri

In the morning I studied a lot ...at least, for me.
I finished all the 217 questions on an English Grammer book!!!

Then went to school for my choir as always and summer school.
It was the first day of my class,,,,
it was hard but i'm sure that I gained something new!!!
So I had kinda good time!

At night I went to TGI Fridays to meet my friends, Allison, Monica, and Valerie.
When I was walking down the street, one black guy came up to me
and started to talk to me.
He was like "R u a Japanese? Do u live in the US?"
I said "no,,,,I live here in Tokyo"
"But u used to live in the State, right? I can tell."
Hehehe....I was a little bit happy about his this comment.
That means I'm still an American somewhat!!!! lol
He asked me if I have a bf and I said I do(which is not true) ...then he left...

When I was chatting w/ my friends, I saw another black dude, who wore a red shirt with "Fresno State" letter.
My friends told me i should talk to him...so i did!!!!
Yeah he is a student of Fresno State and visiting Japan for 2 weeks!!!
What a coincident XD
We talked about Fresno a bit and everything sounded familiar with me,
like a name of a street, a college....EVERYTHING!!

Allison and Monica r leaving tomorrow...so I was sad,
but it was a good day!!!

今朝ゎ心を入れ替えた彩香さんゎ塾でもらった文法書とゆぅのを1冊全部終わらせました!!!
自分的にゎかなりGOOD JOBだったょー
自己満足の可能性大だけど・・・でもこれから頑張っていこぉかな、って思ってます。
へこんでる彩香のために親友の玲奈ちゃんから感動の励ましメールがきたの♪
玲奈ゎいっつも彩香がつらぃ時にゎ励ましてくれるイィ奴なんですvvv

部活にいって、その後、塾の授業に初めてでました。
塾ゎねー、やってたことゎ難しいけど頑張っていこうと思いました。

そのあと夜、イーオンの先生ヴァレリーと、ヴァレの妹&友達のアリーと
他の人何人かで六本木の TGI FRIDAYS でご飯☆
どこだかわかんなくて、ずっごぃ迷って、そしたら勧誘の黒人に話しかけられてー
「日本人?でもアメリカ住んでるっしょ?」
彩香ゎNOって。
そしたら「でも前に住んでた事あるっしょ?みてわかるょ」って!!!!???
ぇ、どぉやって???笑
でも彩香まだ見た目アメリカ人っぽぃのかなーって思って嬉しくなってしまぃました笑
「もちろん彼氏ゎいなぃよね?」ってゆわれたから
うそついて「I DO」 ってゆったら、一瞬で消えてった・・・笑

FRIDAYSで座ってしゃべってたら・・・!!!
なんとFRESNO STATE ってゆぅTシャツきてる黒人発見ッ!!!
FRESNO STATEってゆぅのゎFresnoにある大学ね。
なので、その人に話しかけちゃいました♪
その人ゎやっぱりフレズノ大の学生で、LAからFresnoに最近引っ越したらしぃ!!!!
めっちゃローカルな話になって、道の名前とかでさぇもいちいち感動ッvvv
フレズナンゎやっぱいぃねー^^
17じゃなかったらバー行きたかったのに、ってゆわれて。。。ショック泣

まぁそんなこんなで、よく遊びよく学べの一日だったかな?と思いますvvv

Study Hard and Play Hard_e0034772_20361327.jpg

by aya-kaori | 2006-07-21 19:20