普段なかなか連絡をとれない人たちと少しでもこっちの生活や体験をシェアできたら・・・というコンセプトで書いているブログです。


by aya-kaori
カレンダー
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

<   2007年 01月 ( 2 )   > この月の画像一覧

Present rush!!

I received presents and cards 3 days in a raw!!

One from my dearest host parents,
one from friends of Mama's,
and the other one from one of my best friends, Larissa in Germany and My American grandma Freda on the same day!

Isn't that cool ??
They are so thoughtful and I love them so much!!!!!

Look at the cool shirts from Fresno and the best chocolate in the world, Milka from Germany!!

e0034772_2363172.jpg


アメリカのパパママからTシャツと、なんと驚き・・・お年玉の小切手!!!!笑
アメリカのおばあちゃんからカード、
ラリッサからドイツのチョコ&かわゆぃぬいぐるみ、
りあるママの友達から合格祈願のお札&お守りっ♪♪♪

3日連続でエアメールが届いて嬉しかったのだぁぁぁ☆

彩香ゎ愛されてるなぁーって思いましたぁ^ー^


彩夏とか他のAFS友達何人か、辛くてメールもあんま見れない&写真も封印ってゆってたけど・・・
その気持ちわからなくもなぃけど、彩香ゎMyspaceとかメールでまだ連絡とってる友達いっぱぃいるし、絶対Fresnoに近いうちに”里帰り”するつもりだから、その日のコトを考えるとまぢワク②すんの♪
それに①年間ではぐくんできた友情ゎそんな簡単に忘れたり、忘れられたりするもんじゃなぃって信じてるから!
彩香ゎむこうの友達信じて、むこうでゎ早く受験終わって帰ってくるの待ってるから、それでいぃじゃんvvv

ぁの①年過ごした時間そのものゎかえってこなぃけど、またアメリカに戻った日にその続きが待ってるのさぁ☆
だからAFSのみんな、楽しい思い出を振り返って悲しまないで、一生かけてスクラップブックのページ増やし続けよぅぜぃー★






・・・早く受験おわって、アメリカ行きたいなぁ。。。泣!!
[PR]
by aya-kaori | 2007-01-10 22:58

A Happy New Year!

hello everyone !!!
hello 2007 !!!

Hope you all have a great year =)

Last night I went to a temple to ring a bell with one of my American friends, Josh. He was so facsinated and excited about it!! We also went to one-hour Karaoke and had so much fun!
A huge bell is rang at every temple 108 times at midnight to prevent all the bad thoughts for a new year. (It is said that there are 108 bad thoughts in Buddhism theory.) At the temple we went, a monk rang it 3 times and Josh got to ring the 4th one, and I did the 5th one =D

It was 4 years ago that I celebrate New Year's Day in Japan with full of my family members until today, so it was kinda special day for me =)
Last year I wasn't here, 2 yrs ago my little brother Katsumi was in Canada, and 3 yrs ago we're in Italy on the family trip.

I thought I was such a Japanese cuz I love those traditional things!
There is a custom that kids get some money from adults on New Year's Day so that was another reason why I love Japanese New Year's Day XP

This is the Japanese traditional food for New Year's Day.
e0034772_20551169.jpg

e0034772_20563216.jpg


まぁお正月くらぃ日本語でもね・・・

☆★☆みなさま、新年あけましてあめでとぅござぃます☆★☆
今年がみんなにとっていぃ年でありますように。
今年もよろしくお願いしますvvv

ぇーとそゆことで新年おめでたぃんだけど、受験生ゎそれどころでゎなく・・・
もちろん大掃除ゎパスーvvv笑(ぃや心配しなぃで!!2月にやりますょ)
やってる時間なぃし、やったら参考書とか逆になくなりそぅ。。。笑

大晦日の晩ゎイーオンの先生とご飯&カラオケ&除夜の鐘つきに行っちゃいましたー^^;
まぁ夜まで勉強したからたまにゎご褒美ってコトで・・・笑
久しぶりのカラオケ①時間だけだったけどすっきりーvvv
しかもJoshゎバンド本格的にやってた人だからまぁぁぁじ上手し!!!!
久しぶりに英語もはなして、お勉強にも役だったかな?笑
鐘つきもJoshに日本文化を体験してもらったし良かったと思いマス♪

そして4年ぶりに家族全員がそろっての日本でのお正月☆
彩香自身が去年ゎいなかったり、その前ゎ弟がいなかったり、旅行中だったり・・・と色々あって。
でもやっぱ御節ゎいぃねーもちお年玉も♪hehe
自分日本人だぁーって思った瞬間でした!

でゎあと①ヶ月・・・本気で頑張ります><!!
いぃ報告ができるといぃんだけど・・・
[PR]
by aya-kaori | 2007-01-01 20:10